İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (bundan böyle “Sözleşme” olarak anılacaktır), aşağıdaki taraflar arasında düzenlenmiştir:
SATICI BİLGİLERİ
Unvanı: [Şirketinizin Tam Ticari Unvanı]
Adresi: [Şirketinizin Tam Adresi]
Telefon: [Şirketinizin Telefon Numarası]
E-posta: [Şirketinizin E-posta Adresi]
Mersis No: [Şirketinizin MERSİS Numarası]
(Bundan böyle “SATICI” olarak anılacaktır.)
ALICI BİLGİLERİ
Adı/Soyadı: [Alıcının Adı Soyadı/Unvanı - Sipariş esnasında girilen bilgi]
Adresi: [Alıcının Fatura Adresi - Sipariş esnasında girilen bilgi]
Telefon: [Alıcının Telefon Numarası - Sipariş esnasında girilen bilgi]
E-posta: [Alıcının E-posta Adresi - Sipariş esnasında girilen bilgi]
(Bundan böyle “ALICI” olarak anılacaktır.)
2. SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu Sözleşme’nin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait hangiperde.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini verdiği, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
3. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN BİLGİLERİ
3.1. Ürünün Temel Nitelikleri ve Vergiler Dahil Satış Fiyatı
Ürün/Ürünlerin Adı, Adedi, KDV Dahil Satış Fiyatı: [Sipariş edilen her bir ürünün adı, adedi ve KDV dahil birim fiyatı burada listelenecektir. Örneğin:
Perde Modeli X, 2 Adet, 500,00 TL
Perde Aksesuarı Y, 1 Adet, 50,00 TL]
Toplam KDV Dahil Satış Fiyatı: [Tüm ürünlerin toplam KDV dahil satış fiyatı] TL
Kargo Ücreti: [Kargo ücreti tutarı] TL
Genel Toplam (KDV ve Kargo Dahil): [Genel toplam tutar] TL
3.2. Ödeme Şekli
ALICI, seçtiği ödeme yöntemi ile ödeme yapacaktır. (Örn: Kredi Kartı/Banka Kartı, Havale/EFT, Kapıda Ödeme vb.)
3.3. Teslimat Şekli ve Adresi
Teslimat Adresi: [Alıcının Teslimat Adresi - Sipariş esnasında girilen bilgi]
Teslim Edilecek Kişi: [Teslim Edilecek Kişi Adı Soyadı - Sipariş esnasında girilen bilgi]
Fatura Adresi: [Alıcının Fatura Adresi - Sipariş esnasında girilen bilgi]
Teslimat, kargo şirketi aracılığıyla ALICI’nın yukarıda belirtilen adresine yapılacaktır.
4. GENEL HÜKÜMLER
4.1. ALICI, hangiperde.com.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
4.2. SATICI, sözleşme konusu ürünü sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim etmekle yükümlüdür.
4.3. SATICI, siparişin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 30 (otuz) gün içinde ürünün teslimatını gerçekleştirmekle yükümlüdür. Bu süre, ALICI’nın ödemeyi tamamladığı tarihten itibaren başlar.
4.4. SATICI, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeniyle sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemezse, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişi iptal etme, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini isteme ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 14 (on dört) gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.
4.5. ALICI, sözleşme konusu ürünü teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı ürünü kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan ürünün hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimattan sonra ürünün özenle korunması borcu ALICI’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa ürün kullanılmamalıdır.
4.6. Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI, işbu sözleşmenin tüm hükümlerini kabul etmiş sayılır.
5. CAYMA HAKKI
5.1. ALICI, hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkına sahiptir.
5.2. Cayma hakkının kullanılması için 14 (on dört) günlük süre içinde SATICI’ya [E-posta adresi] e-posta adresine yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün 6. madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır.
5.3. Özel ölçüye göre üretilen perdeler veya ALICI’nın özel istekleri doğrultusunda kişiselleştirilen ürünler (örn: ALICI’nın seçtiği desen, renk, kumaş, ölçü ile özel olarak üretilen perdeler) cayma hakkı kapsamı dışındadır. Bu tür ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz.
5.4. Cayma hakkının kullanılması halinde;
a) 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
b) İade formu (eğer varsa),
c) İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları, ürünle birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
ç) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır. ALICI, iade edilecek ürünü SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile göndermekle yükümlüdür. Farklı bir kargo şirketi ile gönderilmesi durumunda kargo ücreti ALICI’ya ait olacaktır.
5.5. SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasını takiben en geç 14 (on dört) gün içerisinde ürün bedelini ve varsa ALICI’nın teslimat için ödediği kargo ücretini ALICI’ya iade etmekle yükümlüdür.
6. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. maddesi uyarınca ALICI’nın aşağıdaki durumlarda cayma hakkı bulunmamaktadır:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünlere ilişkin sözleşmeler. (Örn: Özel ölçü ve kumaş seçimine göre üretilen perdeler.)
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
f) Malın tesliminden sonra ambalajın açılmış olması halinde dijital içerik gibi fiziki olmayan ortamda sunulan yazılım ve bilgisayar programlarına ilişkin sözleşmeler.
g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışındaki, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
h) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
7. YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmenin uygulanmasından doğan uyuşmazlıklarda, T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI’nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
8. YÜRÜRLÜK
ALICI’nın internet sitesi üzerinden siparişi tamamlaması ile işbu Sözleşme elektronik ortamda akdedilmiş ve yürürlüğe girmiş sayılır.
ÖNEMLİ NOTLAR VE EKLENMESİ GEREKEN DİĞER BİLGİLER:
Vergi Numarası: Şirketinizin vergi numarasını SATICI bilgileri arasına eklemelisiniz.
Kişisel Verilerin Korunması Politikası: Sitenizde mutlaka bir Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası bulunmalı ve bu sözleşmede buna atıf yapılmalıdır. ALICI'nın kişisel verilerinin nasıl işleneceği, saklanacağı ve kullanılacağı bu politikada açıkça belirtilmelidir.
Aydınlatma Metni: KVKK kapsamında Aydınlatma Metni de sitenizde bulunmalıdır.
Ödeme Altyapısı: Hangi ödeme altyapısını kullandığınıza dair (örn: PayTR, Iyzico vb.) bilgi ve güvenlik beyanları.
Garanti Koşulları: Ürünlerin garanti koşulları (varsa) açıkça belirtilmelidir.
Hasarlı/Ayıplı Ürün İadesi: Cayma hakkı dışındaki, hasarlı veya ayıplı ürün iadesi süreçleri detaylandırılmalıdır.
Değişim Koşulları: Ürün değişimi yapılıp yapılmadığı ve koşulları belirtilmelidir.
Sözleşmenin Onaylanması: ALICI’nın siparişini tamamlamadan önce bu sözleşmeyi okuyup onayladığına dair bir onay kutusu (checkbox) bulunması yasal zorunluluktur.
Yukarıdaki taslağın bir hukukçuya danışılarak hangiperde.com.tr'nin özel ihtiyaçlarına göre düzenlenmesi ve güncellenmesi büyük önem taşımaktadır. Bu, hem sizin hem de müşterilerinizin yasal haklarını koruyacaktır.
Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Çerez ve Gizlilik sözleşmelerini inceleyebilirsiniz.
Yükleniyor...
Bu site
Qukasoft
profesyonel
e-ticaret
sistemleri ile hazırlanmıştır.